Se på utländska ligamatcher

Fotbollsintresset brukar inte avta på vintern även om säsongen i Sverige är slut och Allsvenskan tar en paus.Runt om i Europa spelas det fotboll i de olika nationella ligorna som Premier League och La Liga. I södra Europa är det ett behagligt klimat så det är ingen dum tanke att åka och titta på en eller flera spännande ligamatcher och kombinera det med lite sol och kanske till och med bad.

318484-winners

Far och flyg

Det är inte alls besvärligt att resa iväg för att se fotboll utomlands. Ja inte heller andra sporter för den delen. Det finns paketresor med flyg, hotell och matchbiljetter att hitta på internet. Ett företag som har ett stort utbud av sådana paket är Go Sport Travel. På deras webbplats ser du hela deras utbud. Varför inte boka en resa till London och ta med din älskade? Fotboll och shopping är ingen dålig kombo. Även andra sporter finns representerade i utbudet. Riktig internationell rugby kan säker locka

De stora spelarna

Matchhjältarna från VM spelar med något undantag i de europeiska ligorna. Ronaldo finner man i Real Madrid och Messi i Barcelona i den spanska ligan La Liga. Deras matcher brukar vara fyllda av dramatik och som sagt så är det ganska varmt och skönt i Sydeuropa under vår svenska vinter.

Andra spännande sporter

Det finns även möjlighet att resa till de stora motortävlingarna som Formel 1 och Moto GP. Båda dessa sporter har deltävlingar i Europa på de kända banorna Nürnburger Ring i Tyskland och legendariska Monza i Italien. Andra deltävlingar körs i Barcelona och i Budapest. Kanske kan man kombinera fotboll och Formel 1 på en och samma resa.